niedziela, 17 listopada 2013

Pierwsze zasolenie

W momencie kiedy akwarium stało już na swoim miejscu i podłączona była cała wymagana hydraulika oraz pompy, przystąpiłem do zalewania akwarium wodą. I tutaj znowu zderzenie teorii z rzeczywistością było drastyczne. Filtr RO (75gpd), który miał mi produkować 11,83 (l/h) litrów wody RO na godzinę wykazał się skutecznością zaledwie 5 l/h. Dwa dni wlewałem wodę do zbiornika, a i tak ostatecznie 60% wody użyłem zwykłej kranówki. Dodałem jednak litr węgla aktywowanego do sumpa (w woreczku), żeby ewentualnie oczyścił wodę z niepotrzebnych śmieci. Włączyłem pompę, odpieniacz i grzałkę i zostawiłem tak na 2 dni.

11 listopada 2013 do wody w akwarium wsypałem około 10kg soli (Tropic Marin Bio Actif) do komory sumpa (na około 360 litrów wody w obiegu). Sól rozpuszczała się przez około 2 dni. Włączyłem też jedną lampę 60W na 80% i tylko na kilka godzin dziennie (6h) - płynny rozruch i gaśnięcie.

Do sumpa wrzuciłem 1 litr siporaxu oraz 1 litr biobali, żeby zwiększyć powierzchnię do zasiedlania bakterii, a do akwarium garść oczyszczonych muszelek przywiezionych z wakacji ;) no, żeby już coś w tym akwarium było bo jak na razie to tylko dużo pracy.




W międzyczasie kupiłem kilka testów:

  • miernik TDS 81
  • test Salifer KH/ALK
  • test Salifer NO3
  • areometr (salimetr)

i dokonałem pierwszych pomiarów
data: 14.11.2013 18:00
temperatura: 24,5 st.C
ciężar właściwy (zasolenie): 1,0220
azotany NO3: 2 [ppm]
alkaliczność NH: 12 [dKH]
woda surowa w sieci wodociągowej: 300 [ppm]
woda RO: 22 [ppm]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz